Jeśli nie ma Cię w social mediach, to nie istniejesz – niezależnie od tego czy prowadzisz swój biznes czy nie, to sformułowanie na pewno nie jest Ci obce. O tym, że każda firma powinna mieć chociażby swoją stronę na Facebooku wie już każdy. Ale samo założenie strony nie wystarczy, żeby osiągnąć pełen sukces.

Co zrobić aby jeszcze bardziej zwiększyć popularność swojej marki i zwrócić na nią uwagę w sieci? Możliwości jest wiele, ale zacznijmy od podstaw. Jeśli prowadzisz swoją firmę i chcesz skutecznie sprzedawać usługi online, koniecznie zwróć uwagę na kilka najważniejszych aspektów, które są niezbędne do budowania pozytywnych relacji z klientem.

Sklep

Dodaj do swojej strony na Facebooku zakładkę sklep oraz zamieść tam wszystko to, co oferujesz swoim klientom (o tym jak to zrobić pisaliśmy tutaj). Zwróć uwagę na wizualny aspekt zamieszczanych produktów. Dbaj, aby zawsze miały one odpowiednie zdjęcie oraz ciekawy, ale konkretny opis. Pamiętaj, żeby na bieżąco aktualizować informacje o cenie czy nazwie produktu.

Informacje na stronie

Uzupełnij nie tylko dane dotyczące konkretnych produktów, ale także Informacje na całej stronie. Wymyśl kreatywną nazwę, opis, zdjęcie profilowe oraz zdjęcie w tle. Dodaj także ewentualne linki, adres sklepu stacjonarnego (jeśli taki posiadasz), adresy mailowe oraz telefon. Dzięki temu Twój klient zyska poczucie bezpieczeństwa i pewność, że nie chcesz go oszukać. Dbaj o to, żeby wszystkie informacje i grafiki na stronie były spójne.

Kup teraz

Dodaj przycisk Kup teraz do strony na Facebooku. Przeniesie on odwiedzającego stronę bezpośrednio do Twojego sklepu internetowego i zwiększy szansę na kupienie jakiegoś produktu czy usługi.  Jeśli nie wiesz jak dodać „wezwanie do działania” do swojej strony, przeczytaj instrukcję krok po kroku. 

Wpisy

Nie ograniczaj się jedynie do dodania produktów na stronę. Pamiętaj, żeby je regularnie udostępniać i dodawać posty na osi czasu. Zadbaj o to, żeby takie posty miały jak najwyższą jakość, dodaj opis i grafikę. Nie miej oporów przed dzieleniem się swoją wiedzą. Im więcej ciekawostek, merytorycznych porad i nieoczywistych informacji zamieścisz w swoich wpisach, tym większa szansa, że potencjalny klient zainteresuje się Twoją stroną i pozostanie z Tobą na dłużej. 

Przypięty post

Jeśli w Twoim sklepie obowiązują jakieś nietypowe zasady, chcesz przekazać coś ważnego lub często dostajesz podobne pytania, wypisz wszystkie nurtujące kwestie w jednym poście i przypnij go na osi czasu. Dzięki temu, Twoi klienci nie będą musieli szukać tej informacji przewijając Facebooka w nieskończoność i od razu zobaczą co masz im do przekazania. Pozwoli to także zaoszczędzić Twój czas poświęcany na odpisywanie na setki podobnych wiadomości.

Jeśli prowadzisz sprzedaż online przypnij post na Facebooku. Dzięki temu nie będziesz musiał/a przypominać o tym w każdym poście, a klienci i tak będą o tym wiedzieli.

Algorytm

Przy tworzeniu postów weź pod uwagę bieżący algorytm facebooka – największe zasięgi osiągniesz dodając do tekstu krótkie wideo natywne. Następne w kolejności są gify, grafiki oraz linki. Dziel się efektami swojej pracy.

Komunikacja

Bądź czujny i szybko odpisuj na wiadomości potencjalnych klientów i ich ewentualne pytania. Dyskutuj, rozmawiaj i bądź cierpliwy. Płynna i rzetelna komunikacja to podstawa! Dzięki temu Twój wskaźnik odpowiadania na wiadomości wzrośnie, a firma będzie postrzegana jako godna zaufania.

Opinie i komentarze

Zachęcaj klientów do wystawienia opinii i komentarza na temat samego procesu zakupowego lub konkretnego produktu czy usługi. Pamiętaj jednak, żeby nie ocieplać swojego wizerunku na siłę i nie usuwać niepochlebnych opinii. Możesz odnieść się do nieprzychylnego komentarza, jednak – jeśli nie jest wulgarny i obraźliwy – zostawiaj go na swojej stronie. Bądź szczery z klientami.

Interakcje

Prowokuj klientów do interakcji. Zadawaj pytania, zachęcaj do dyskusji w komentarzach i udostępnień Twojego postu. Im więcej takich reakcji, tym Twój post będzie lepiej pozycjonowany i trafi do większej ilości osób.

Zaproszenia

Zapraszaj znajomych do polubienia Twojej strony. Zwiększasz tym swoje szanse na interakcje i pozyskiwanie nowych klientów.

Aktywność w Internecie

Bądź aktywny w Internecie. Jeśli masz chwilę czasu, udzielaj się na forach, blogach, odpowiadaj na komentarze i dziel się swoją wiedzą. Nie rób tego jednak nachalnie – nie zapraszaj pod każdym postem do polubienia Twojej strony i nie reklamuj się na siłę. Jeśli będziesz udzielać merytorycznych rad, to ludzie sami Cię zauważą i zainteresują się Twoją marką.

Wygląd posta

Nie krzycz na swoich odbiorców. Jeśli chcesz zwrócić uwagę na swój post, zrób to za pomocą estetycznej grafiki czy merytorycznej treści. Pisanie wszystkiego wielkimi literami i używanie zbyt wielu wykrzykników może przynieść odwrotny do zamierzonego efekt. Zamiast tego używaj emotikon. Oczywiście w granicach rozsądku!

Prowadzenie działań komunikacyjnych i stron w social mediach nie jest tak proste jak mogłoby się to wydawać. Poszczególne kanały oferują coraz to więcej zaawansowanych opcji, które zmieniają się z prędkością światła. Powyższe wskazówki jednak stanowią bazę, od której należy zacząć prowadzenie wszelkich działań marketingowych. Upewnij się, że stosujesz się do tych zasad i pamiętaj, aby ich nie zaniedbywać. To bardzo istotne w procesie budowania relacji z klientami!

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s

Kategoria

marketing