Jak sprawdzić czy zakupiona wejściówka może zostać wykorzystana? Jak upewnić się, że płatność za usługę przebiegła w pełni pomyślnie? 

Tu z pomocą przychodzi Aplikacja Drop — Terminal, dzięki której w prosty sposób zweryfikujesz wejściówki/vouchery klientów, kupione za pośrednictwem Droplabs. Wejściówki zawierają kod QR, a aplikacja jest prostym skanerem tych kodów.

Jak zacząć korzystać z aplikacji Drop-Terminal? 

Krok 1.

Należy przygotować telefon/tablet z systemem Android w wersji co najmniej 4.2 (obecny standard). W salonie może być kilka urządzeń weryfikujących wejściówki — Państwo decydują ile. 

Krok 2

Na urządzeniu należy zainstalować aplikację terminala klikając w link: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.dropsport.terminal

W tym celu:

  • Na urządzeniu należy uruchomić aplikację Google Play.
  • Wpisać w wyszukiwarkę Drop — Terminal.
  • Zainstalować aplikację.
  • Jeśli urządzenie jest nowe, może poprosić o zalogowanie się najpierw na konto Google. Najprościej jest założyć nowe konto Google, postępując zgodnie z instrukcją na ekranie.

Krok 3

Aby korzystać z Terminala należy go jednorazowo zautentykować, używając kodu przesłanego SMS-em na numer telefonu podany podczas rejestracji się w systemie Droplabs. Numer ten można zmienić na np. numer recepcji — w tym należy w panelu klienta (http://panel.droplabs.pl) wejść w Ustawienia i przejść do sekcji nr. 6 „Weryfikacja zakupów”.

Krok 4

Po pierwszej autentykacji, urządzenie może poprosić o uaktualnienie usług Google Play Services. Należy to w takim wypadku zrobić, postępując zgodnie z instrukcją na ekranie.

W razie jakichkolwiek problemów i ewentualnych pytań, skontaktuj się ze swoim opiekunem w Droplabs lub pisz na [email protected]

Po otwarciu aplikacji Drop-Terminal od razu włącza się skaner. Należy go skierować na kod QR na wejściówce klienta.

Jeśli okazana wejściówka jest opłacona i ważna pojawi się ona na ekranie urządzenia wraz z wszystkimi istotnymi informacjami. Jeśli wejściówka dotyczy np. wejścia ulgowego, recepcjonista powinien zweryfikować prawo do ulgi.

Udostępniając usługę klientom, recepcjonista powinien to odnotować klikając w Zaloguj wejście. Dzięki temu przy kolejnej próbie skanowania tej wejściówki, ukaże się informacja, że wejściówka została już użyta.

Jeśli okazana wejściówka nie uprawnia do skorzystania z usługi (została już użyta, straciła ważność, została zwrócona etc) recepcjonista otrzyma stosowną informację na ekranie.

Jeśli klient nie może znaleźć swojej wejściówki lub jeśli występuje jakikolwiek problem ze skanowaniem kodu QR, należy użyć wyszukiwarki biletów. Wyszukiwarka znajduje się na samej górze ekranu skanera. Wystarczy podać pełny adres email klienta a wyświetli się pełna lista jego biletów wraz z informacją czy zostały wykorzystane czy nie.

Gdyby była konieczność by klient skontaktował się z zespołem Droplabs, obowiązuje specjalny adres email [email protected]  —  nasi pracownicy odpowiadają na niego bardzo sprawnie, również w niestandardowych godzinach pracy. Jest to jedyny sposób komunikacji, który pozwala nam na dodatkową weryfikację klienta — czy faktycznie to on kupował daną wejściówkę.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s

Kategoria

dla klientów droplabs, krok po kroku