Zgodnie z przepisami UOKiK, dla usług dla których oznaczony jest konkretny dzień lub okres świadczenia usługi i które dotyczą umów o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi, Kupującemu nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość i zwrotu pieniędzy. Wynika to  z art. 38 pkt 12) ustawy z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014, poz. 827).

Istnieją dwie drogi obsługi zwrotów / próśb o zwroty.

Opcja 1.

Wychodząc na przeciw e-sklepom, Droplabs kompleksowo wspiera proces obsługi ew. zwrotów.

W Regulaminie sprzedaży e-sklepu (link), zawarte są następujące punkty:

  1. Dla Wejściówek, dla których oznaczony jest konkretny dzień lub okres świadczenia usługi i które dotyczą umów o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi, Kupującemu nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość i zwrotu pieniędzy. Wynika to  z art. 38 pkt 12) ustawy z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014, poz. 827).
  2. Jeśli pkt. 1 nie ma zastosowania oraz jeżeli:
    • Wejściówka nie została wykorzystana przez Klienta,
    • data realizacji Wejściówki nie została jeszcze przekroczona,

w ciągu 14 dni od zakupu Wejściówki Klient może odstąpić od umowy bez podania przyczyn, zawiadamiając o tym Sprzedawcę pisemnie na adres [email protected], bądź na adres Sprzedawcy.  Zgłoszenie powinno zawierać Wejściówkę, która jest przedmiotem zwrotu.

Natomiast w e-mailu otrzymywanym po zakupie, klient e-sklepu otrzymuje informacje, by w kwestii ewentualnego zwrotu postępować zgodnie z Regulaminem:

Zrzut ekranu 2019-03-29 o 15.37.07.png

Prośba o zwrot jest przekazywana przez Biuro Obsługi Klienta Droplabs do e-sklepu i to e-sklep wydaje dyspozycję do Droplabs czy zgadza się na zwrot.

W przypadku zgody na zwrot:

  • O ile środki na subkoncie e-sklepu pozwalają na dokonanie zwrotu, Droplabs zleca zwrot pieniędzy i oznacza w systemie bilet jako zwrócony. W takim przypadku zarówno klient e-sklepu jak i e-sklep otrzymują potwierdzenie zlecenia operacji poprzez e-mail.
  • Jeśli środki na subkoncie e-sklepu nie pozwalają na dokonanie zwrotu, Droplabs informuje e-sklep by zwrotu dokonał we własnym zakresie.

W przypadku braku zgody na zwrot:

  • Droplabs przekazuje informację do klienta e-sklepu.

W przypadku dużych e-sklepów, jest możliwość, o ile życzy sobie tego e-sklep, by Droplabs w przypadku spełnienia wszystkich warunków na zwrot (bilet nie wykorzystany, nie minęło 14 dni od zakupu, bilet nie został zakupiony na konkretny dzień), zlecała go automatycznie, bez angażowania pracowników e-sklepu.

Opcja 2.

E-sklep obsługuje prośby o zwrot samodzielnie.

W takim przypadku, wystarczy, że e-sklep przygotuje własną wersję regulaminu sprzedaży, gdzie opisze własną procedurę zwrotu. W takim przypadku wystarczy przesłać link do regulaminu na [email protected]

 

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Kategoria

marketing