Krok 1

image3.png

 

Po otwarciu aplikacji Drop-Terminal od razu włącza się skaner. Należy go skierować na kod QR na wejściówce klienta.

 

 

 

 

 

Krok 2

image6.png

 

Jeśli okazana wejściówka jest opłacona i ważna pojawi się ona na ekranie urządzenia wraz z wszystkimi istotnymi informacjami. Jeśli wejściówka dotyczy np. wejścia ulgowego, recepcjonista powinien zweryfikować prawo do ulgi.

 

 

 

 

Krok 3  – gdy wszystko OK

image5.png

Jeśli wszystko się zgadza, recepcjonista powinien klikając w Zaloguj wejście i dopiero po uzyskaniu komunikatu, że wejście zostało zalogowane poprawnie – pozwolić klientowi skorzystać z usługi.

Dzięki temu przy kolejnej próbie skanowania tej wejściówki, ukaże się informacja, że wejściówka została już użyta.

 

Krok 4  – gdy Terminal wskazuje problem z wejściówką

Jeśli okazana wejściówka nie uprawnia do skorzystania z usługi (została już użyta, straciła ważność, została zwrócona, nie została opłacona etc.) recepcjonista otrzyma stosowną informację na ekranie.

image4.pngimage1.pngArtboard-2.png

Sytuacje niestandardowe – brak kodu QR

Screenshot_20190618-103621_framed.png

Screenshot_20190618-103636_framed.png

Jeśli klient nie może znaleźć swojej wejściówki lub jeśli występuje jakikolwiek problem ze skanowaniem kodu QR, należy użyć wyszukiwarki biletów. Wyszukiwarka znajduje się na samej górze ekranu skanera. Wystarczy podać pełny adres email klienta a wyświetli się pełna lista jego biletów wraz z informacją czy zostały wykorzystane czy nie. Następnie można je kliknąć i jeśli są ważne – zalogować:

Pozostałe sytuacje niestandardowe

Jeśli klient twierdzi, że powinien mieć prawo do wejścia a Terminal wskazuje inaczej, rekomendujemy by:

  • Klient dokonał zakupu jeszcze raz, najlepiej bardzo uważnie wpisując adres e-mail i/lub  o ile to możliwe, wybierając inną metodę płatności niż użyta poprzednio.
  • Zgłosił reklamacje dotyczącą poprzedniej transakcje pisząc na adres biura obsługi obiektu lub na [email protected]

Skąd najczęściej wynikają takie sytuacje?

  • Popełnienie przez klienta literówki w adresie e-mail wskazanym w procesie zakupu. Wówczas naturalnie nie dochodzi do klienta mail z wejściówkami. Co prawda po potwierdzeniu wykonania transakcji, na ekranie urządzenia klientowi ładują się wejściówki do pobrania, jednak klient może ich wtedy nie pobrać. W tej sytuacji nie pomoże nawet wyszukiwanie po mailu w terminalu – gdyż w systemie zapisany jest mail z literówką – a maila w tej formie klient prawdopodobnie nie jest w stanie podać.
  • Opóźnienie w komunikacji pomiędzy bankiem klienta a pośrednikiem płatności. W takim przypadku, mimo że klient na historii transakcji jest w stanie wskazać opłacenie biletu, system płatności a co za tym idzie system Droplabs nie dostał jeszcze tego potwierdzenia z banku więc nie ma gwarancji czy pieniądze od klienta na pewno wpłyną. Zdarzają się bowiem sytuacje, w której bank pokazuje transakcje na wykazie, nie potwierdza jej jeszcze u pośrednika płatności, a następnie cofa transakcje.

O tym jak przygotować telefon z Androidem do weryfikowania biletów pisaliśmy w tym wpisie: https://blog.droplabs.pl/2018/09/17/jak-monitorowac-swoj-sklep-online-aplikacja-drop-terminal/ 

 

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Kategoria

dla klientów droplabs, krok po kroku